کیفیت غذا و خوابگاه دانشگاه اردکان ارتقاء می‌ یابد - نمایش محتوا - اردکان گویا
Skip to Content

شناسه : 34463597
رئیس دانشگاه اردکان خبر داد


رئیس دانشگاه اردکان ضمن عذرخواهی از بروز مشکل پیش آمده در موضوع غذای دانشجویان این دانشگاه، اظهار داشت: مشکلات دانشگاه با همراهی و دلسوزی دانشجویان حل خواهد شد.

به گزارش اردکان گویا؛ دانشجویان اردکانی در واکنش به کیفیت پایین غذا و عدم رعایت مسائل بهداشتی در سلف سرویس دانشگاه اردکان، از خوردن غذا امتناع کرده و دست به اعتراض زدند.

دانشجویان در اعتراض خود که به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی مجازی نیز منتشرشده است، ظرف‌های غذای خود را از سلف این دانشگاه تا دفتر رئیس به‌صف کردند و چیدند تا اعتراض خود را این‌گونه به گوش مسئولین این دانشگاه برسانند.

در همین رابطه برای آگاهی از کم و کیف ماجرا به سراغ رئیس دانشگاه اردکان رفتیم تا از وی در خصوص مشکلات پیش‌آمده در این دانشگاه سؤالاتی را بپرسیم.

«علی نصیری طوسی» در طی گفت و گویی با خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به اطلاعات ارائه‌شده در کانال منتسب به دانشجویان دانشگاه اردکان آمده بود که وجود حشره در غذای روز سه‌شنبه توسط یکی از دانشجویان مشاهده‌شده که همین امر منشأ این اعتراض بوده است. بنده که شخصاً این مورد را مشاهده نکرده‌ام؛ اما با اعتماد به گفته دانشجویان، باید بگویم که لابد چنین چیزی بوده است.

وی در خصوص برخورد دانشگاه با این‌گونه موارد، اظهار داشت: همان‌گونه که اطلاع دارید پخت‌وپز و توزیع غذا در دانشگاه برون‌سپاری می‌شود و شرکت پیمانکار از بین شرکت‌های واجد شرایط انتخاب می‌شود. در این برون‌سپاری شرط شده است که پیمانکار باید از یک ناظر دائمی در آشپزخانه استفاده نماید.

رئیس دانشگاه اردکان، تأکید کرد: در صورت بروز مواردی این‌گونه، طی جلسه‌ای که با پیمانکار گذاشته می‌شود نسبت به ریشه‌یابی مشکل به وجود آمده اقدام می‌شود و برای رفع مشکل نیز اقدامات اجرایی تعیین می‌شود.

وی، افزود: علیرغم تمام تمهیداتی که برای ارائه یک سرویس خوب در نظر گرفته می‌شود بازهم نمی‌توان اطمینان داد که این موارد اتفاق نیفتد. قصد توجیه نداریم؛ اما در همه جای دنیا اشتباهاتی رخ می‌دهد و مهم درس گرفتن و پیدا کردن راه‌حل است.

نصیری طوسی در مورد وسعت و حجم این اعتراضات، گفت: اصلاً حجم اعتراض مهم نیست، حتی یک اعتراض هم برای من مهم و قابل‌پیگیری و بررسی است. مهم آن است که از این اتفاقات درس بگیریم و سعی در رفع ریشه‌های بروز آن بشود.

این مقام مسئول، ادامه داد: با توجه به محدودیت فضا، سلف‌سرویس به‌طور مشترک توسط اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و دانشجویان مورداستفاده قرار می‌گیرد و غذای سلف نیز برای همه یکسان است. خود من هم شخصاً پنج روز در هفته از غذای سلف استفاده می‌کنم و بعضاً در خصوص کیفیت غذا تذکراتی به مسئولین مربوطه داده‌ام.

رئیس دانشگاه اردکان در خصوص اعتراضات دانشجویان در خصوص خوابگاه‌ها نیز گفت: شخصاً شرمنده دانشجویان ساکن در خوابگاه هستم خصوصاً دانشجویان دختر که دارای محدودیت‌های بیشتر هستند. خوشبختانه با گشایشی که در تأمین خوابگاه هم برای دانشجویان دختر و هم پسر شده است ان‌شاءالله از مهرماه آینده این مشکل کاملاً برطرف خواهد شد و ظرفیت بسیار خوبی به ظرفیت موجود اضافه می‌شود.

وی در پایان، اظهار داشت: از اتفاقی که برای دانشجویان به وجود آمده است عذرخواهی می‌کنم و به آنان این اطمینان را می‌دهم که تمام تلاش کارکنان زحمتکش دانشگاه برای ارائه یک سرویس خوب است و تنها در صورت وجود یک جو آرام و دوستانه است که می‌توانیم با استفاده از امکانات موجود بهترین خروجی را داشته باشیم.






آخرین عناوین آخرین عناوین