Skip to Content

شناسه : 32762788
معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش ‌و پرورش:


معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: حوزه اگر تمام ظرفیت‌های خود را جمع کند پاسخگوی نیاز آموزش‌ و پرورش کشور نیست چون قریب به ۱۰۶ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که این تعداد مُبلغ در سطح کشور نداریم.

به گزارش اردکان گويا به نقل از یزدرسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین درودی عصر امروز در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان و معاون وزیر آموزش و پرورش در امور حوزه‌های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، اظهار داشت: استان یزد یکی از استان‌های پیش رو و موفق در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی است.

وی ادامه داد: اگر ما معتقد باشیم که دو بال برای پرواز یکی دانش و دیگری بینش صحیح و تربیتی درست است، استان یزد که در کنکور و مسائل علمی پیشتاز کشور است باید در مسائل علمی و تربیت اسلامی پیشتاز باشد که بحمدالله قدم‌های خوبی در این استان برداشته‌شده که بیانگر دغدغه و اهتمام در عزیزان حوزوی و همکاران فرهنگی مشاهده می‌شود.

معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه کمیته همکاری استان و شهرستان در راستای برطرف کردن مشکلات ایجادشده است، تصریح کرد: تمرکزگرایی چاره مشکلات ما نیز و تمرکززدایی راه پسندیده برای هم مسئله محوری و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی است.

وی ادامه داد: این کمیته در جهت احصا مشکلات و ارائه راهکاری برای حل این مشکلات تشکیل‌شده است که نباید به‌عنوان برگزاری یک جلسه و تشریفاتی به آن نگاه کرد بلکه باید در آن اتخاذ و ابلاغ تصمیم‌های اساسی و کاربردی و اجرایی باید به آن نگاه شود.

درودی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه پاسخگوی همه بخش‌های مختلف کشور و همه دستگاه‌ها است، تصریح کرد: در کشور بالغ‌بر 60 هزار مسجد داریم و تکایا و حسینیه‌ها نیاز به روحانیت و حوزه دارد و حوزه اگر تمام ظرفیت‌های خود را جمع کند پاسخگوی نیاز فقط آموزش‌ و پرورش کشور نیست چون قریب به 106 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که این تعداد مُبلغ در سطح کشور نداریم.

معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه در کشور در هیچ نقطه‌ای شاهد عدم حضور آموزش‌ و پرورش نیستیم، افزود: اما شاهد عدم حضور روحانیت هستیم، در کشور بالغ‌بر 110 مدرسه یک دانش‌آموزی داریم این به این معناست که هیچ نقطه‌ای در کشور نداریم که یک دانش‌آموز باشد ولی مدرسه وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه فرصتی برای فعالیت‌های تربیتی در برنامه درسی ما دیده نشده، اضافه کرد: یک چاره اساسی در این رابطه این است که به سراغ منابع پایدار آموزش‌ و پرورش برویم یعنی توانمندسازی منابع پایدار و رسمی آموزش‌ و پرورش، ما به‌جای اینکه یک روحانی را برای 30 دانش‌آموزش معطل کنیم یک معلم را آموزش داده و توانمند کنیم.

درودی خاطر نشان کرد: این منابع پایدار بخشی از آن‌ها منابع موجود است و یک‌بخشی منابعی هستند که در آینده به کار گرفته بشوند.

 معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های استانی در دستور کار قرار گیرد، گفت: توانمندسازی نیروهای موجود در دانشگاه فرهنگیان از دیگر ضروریات است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مسئله تأکید داشتند و فرمودند «محور تحول نیروی انسانی است» اگر ما نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش را هدف‌گذاری کنیم که توانمند شوند و این‌ها را متناسب با اهداف تعریف‌شده انجام دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/






آخرین عناوین آخرین عناوین