Skip to Content

شناسه : 35678084
با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان؛


دادستان عمومی و انقلاب اردکان با اشاره به سیاست‌ های قوه قضاییه مبنی بر توسعه دفاتر خدماتی الکترونیک قضا از رونمایی خدمات جدید دفتر الکترونیک قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اردکان گویا به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ «محمد علی ابوالحسنی» در طی این آیین به خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: با راه اندازی این مرکز به این هدف که زمان مراجعه مردم را فقط به رسیدگی به پرونده در دادگستری کاهش دهیم و مابقی امور را به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بسپاریم رسیده‌ایم اما خوشبختانه امروز شاهد افزایش خدمات این دفاتر هستیم.

وی، اضافه کرد: اکنون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موارد مختلفی را پوشش می‌دهند که از آن جمله می‌توان به شکایات مرتبط با چک، استرداد ثمن معامله، استرداد مال منقول، مطالبه نفقه، ثبت واقعه ازدواج، مطالبات اجرت المثل ایام زوجیت، صدور حکم طلاق به درخواست زوج، استرداد جهیزیه، تقسیط مهریه، اعسار از پرداخت مهریه، مطالبه مهریه، پرداخت حق الوکاله، مطالبه خسارت و تجویز ازدواج مجدد اشاره کرد.

این مقام قضایی، تصریح کرد: بی‌تردید اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی به شمار می‌آید و کاهش مراجعات مردم به مراجع قضایی را به دنبال داشته و علاوه بر تسهیل امور مردم، امکان طرح دعوا بدون مراجعه به محاکم یا دادسرا‌ها را فراهم می‌آورد.

ابوالحسنی به سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیک) و سرعت گرفتن ارسال ابلاغ الکترونیک از سال گذشته با راه اندازی دفتر خدمات قضایی اردکان اشاره و یادآور شد: با اجرایی شدن ارسال ابلاغ الکترونیک، دیگر از ارسال احضارنامه‏‌های فیزیکی جلوگیری و بسیاری از خدمات قضایی در یک بستر امن الکترونیک ارائه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان، تصریح کرد: گشایش این دفتر که در راستای الکترونیک شدن خدمات قوه قضاییه به موازات الکترونیک شدن خدمات دولت صورت گرفت باعث ارائه خدمات سریع ‌تر به مردم و انجام بیش از 36 مورد خدمات قضایی بدون نیاز به دادگستری می شود.

این مسئول قضایی با بیان این که بیش از 210 مورد دادخواست حقوقی و نیز تجدید نظر‌های کیفری و حقوقی در این دفتر ارائه می‌شود، افزود: این دفاتر با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‎جویی در وقت و هزینه گروه های هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصت های برابر با رفع موانع اداری راه اندازی شده ‌است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت دفتر خدمات قضایی اردکان با خدمت رسانی هفت نفر در 2 نوبت صبح و عصر، اظهار داشت: مقرر است ضمن افزایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان، در همه حوزه‌‏‌های قضایی نیز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شود و در صورت نیاز، دفاتر دیگری نیز در سطح شهرستان راه اندازی خواهد شد.






آخرین عناوین آخرین عناوین